نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

نوستالژی| ناکامی ابومسلم و تاکسی‌رانی در نخستین گام

  • کد خبر: ۱۱۱۷۷۳
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
نوستالژی| ناکامی ابومسلم و تاکسی‌رانی در نخستین گام
تاریخ‌نگاری حضور نمایندگان خراسان در جام‌حذفی سال ۱۳۶۷را در این مطلب بخوانید.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ سومین دوره مسابقات جام‌حذفی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با نام شاهد، با شرکت ۳۸ تیم قرعه‌کشی شد تا ابومسلم و تاکسی‌رانی به قید قرعه به‌مصاف تراکتورسازی تبریز و برنده ملوان‌انزلی و گوشت اصفهان بروند. نمایندگان خراسان درحالی به این رقابت‌ها رسیدند که قبل از آن در جام‌حذفی استان که با حضور چهار تیم مشهدی و ۱۰ تیم شهرستانی برگزار شده بود، شایستگی‌های خود را اثبات کرده بودند و در گام آخر با غلبه بر شاهین طبس و توربو مشهد، مسافر پنجمین دوره رقابت‌های حذفی کشور شده بودند (با احتساب دو دوره برگزاری مسابقات حذفی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی).

ابومسلم زیر چرخ‌های تراکتور

مشکی‌پوشان خراسانی در دیدار رفت به قصد گل‌نخوردن و کسب حداقل امتیاز روانه تبریز شدند، اما دست‌خالی به مشهد برگشتند. دیداری که جمعه ۲۷ آبان به قضاوت هادی دزفولی و با حضور ۸ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی تبریز برگزار شد. رضا جاهدی دقیقه ۴۱ می‌توانست ابومسلم را صاحب گل کند، اما بی‌دقتی او بهترین بخت ابومسلم را گرفت تا سه دقیقه بعد ستار نوبری با پرش روی سر مدافعان میانی ابومسلم روی سانتر ارسالی از راست در بدترین زمان ممکن تراکتور را به گل برساند. سرخ‌پوشان تبریزی که به‌خوبی کندی و سنگینی دفاع میانی ابومسلم را شناسایی کرده بودند، در نیمه دوم هم پاشنه آشیل مشکی‌ها را رها نکردند و سرانجام دقیقه ۷۳ دوباره از همین کانال به گل رسیدند تا قاسم زردکانلو به فکر چاره‌ای برای تیمش باشد.

ترک میدان با جنجال تماشاگران

دیدار برگشت جمعه ۴ آذر۱۳۶۷ با حضور ۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه تختی مشهد به قضاوت حسین خوشخوان آغاز شد. شاگردان قاسم زردکانلو خیلی زود در دقیقه ۸ به گل دست یافتند تا به پیروزی و صعود امیدوار شوند. پرتاب بلند اوت اکبر میثاقیان را شهریار رضایی برای علی گلی ساخت و آماده کرد تا این‌چنین اولین گل ابومسلم به‌دست بیاید. مشکی‌ها پس از این گل بازهم صاحب توپ و میدان بودند، اما در ضربات آخر کم‌دقت، تا اینکه دقیقه ۴۹ داور برخورد میثاقیان و نوبری را پنالتی تشخیص داد تا خود این بازیکن آن را به گل مساوی تبدیل کند.

روی صحنه این پنالتی تماشاگران به‌شدت معترض بودند و تا دقایقی جو بازی را ملتهب کردند، اما اتفاق اصلی دقیقه ۷۷ رخ داد؛ جایی که حسین خوشخوان به‌نفع خراسان اعلام خطا کرد، اما قبل از زدن ضربه، حسین شاملو و مدافع تراکتور با هم درگیر شدند و داور حکم به اخراج بازیکن ابومسلم داد.

حکمی که به مذاق تماشاگر خشمگین خوش نیامد تا زمین و زمان را به‌هم بدوزند و کار نیمه‌تمام بماند! دخالت پلیس و بیرون‌راندن تماشاگران از میدان و چند روز بعد هم با رأی کمیته انضباطی، ابومسلم ۳ بر ۰ بازنده شد تا بدین‌گونه پایان راه ابومسلم در جام‌حذفی رقم بخورد. این شکست البته باعث شد مشکی‌ها متوجه شوند به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارند و باید بسیاری از بازیکنان سن‌وسال‌دارشان را کنار بگذارند و خون جوانی به تیمشان تزریق کنند.

ابومسلم: امیرمحمد اثنی‌عشری، بهزاد ثابتی، غلامرضا فتحعلی‌زاده، اکبر میثاقیان (کاپیتان)، رضا قرائی، حسین شاملو، اکبر اعظم، اصغر جانداری، رضا جاهدی، داود اعظم، علی گلی، احمد آزم، مجید رجب‌علیان، حمید نادری و محمد گنجی / سرمربی: قاسم زردکانلو.

غرق شدن تاکسی‌رانان در انزلی

اما تاکسی‌رانی، دیگر نماینده استان در این مسابقات، ابتدا به انتظار مشخص‌شدن دیدار گوشت اصفهان و ملوان‌انزلی نشست و پس از تعیین پیروز این مسابقه، جمعه ۱۸ آذر در ورزشگاه تختی مشهد به‌مصاف قو‌های سپید انزلی رفت. دیداری که فقط ۲ هزار تماشاگر را به ورزشگاه کشانده بود. یک بازی کم‌هیجان و سرد در هوایی سردتر به داوری غلامرضا بهروان از مازندران که تنها صحنه قابل ذکرش دقیقه ۸ حاصل شد؛ جایی که سعید جوشش با رشادتی دیدنی توپ را از روی خط گل بیرون کشید و البته شاید هم از پشت خط!

تاکسی‌رانان مشهدی جمعه ۲۵ آذر در ورزشگاه تختی به مهمانی ملوانان انزلی رفتند. جوانان گمنام مشهدی که می‌دانستند توان مقابله با قدرت حریف را ندارند، به بازی بسته روی آوردند، ولی سپیدپوشان شمالی که ۱۲ هزار تماشاگر هم یکصدا و بی‌امان تشویقشان می‌کردند، از زمین و هوا روی دروازه سعید جوشش توپ می‌ریختند تا سرانجام دقیقه ۲۲ محمد احمدزاده، ملی‌پوش ملوان، از روی نقطه پنالتی سعید جوشش را تسلیم کرد.

دقیقه ۳۹ حمید محمدیان با شوتی زمینی برای دومین‌بار شادی را به شهر انزلی هدیه کرد. نیمه دوم هم شاگردان عباس رجبیه‌فر به اداره بازی پرداختند و فقط پانزده دقیقه آخر مشهدی‌ها برای رسیدن به گل حملاتی را تدارک دیدند که نتیجه‌ای برایشان نداشت تا آن‌ها نیز مانند دیگر نماینده استان در همان اولین گام با جام‌حذفی خداحافظی کنند.

تاکسی‌رانی‌: سعید جوشش، بهرام بیک‌زاده، محمود محمدنژاد، محمدرضا یوسف‌زاده، غلامرضا جلالی، رضا قضاوت، سیدهاشم رنجبر (رنگرز)، فرامرز عطری، حمید ظهوریان، محمد مجیدی‌پور، حسن محجوب‌فر، محمود وطن‌دوست، حسن جوان‌بخت، علی صادقی، حسن وارسته، ناصر شریفی، مسعود احسان‌فر و مهدی دهقانیان / سرمربی: محمد هوشیار.

راه فینال

قو‌های سپید انزلی در اولین دیدار گوشت اصفهان را نوش جان کردند و بعد هم چرخ تاکسی‌رانان مشهدی را پنجر کردند. آن‌ها در سومین گام موتور ماشین‌سازان تبریزی را خاموش کردند تا به اکباتان تهران برسند. اما اکباتان تهران هم نتوانست مانع پیشروی ملوانان انزلی شود تا به دیگر تیم تهرانی در نیمه‌نهایی برسند. تهران و دارایی‌اش هم در برابرسپیدپوشان کم آوردند تا شاگردان بهمن صالح‌نیا به فینال برسند.

از دیگر سو، شاهین اهواز پروازش را از شیراز آغاز کرد و با غلبه بر ناصر این شهر به دیار الموت رفت و نفت قزوین را به آتش کشید. سپس جنوبی‌ها در خرم‌آباد، خیبر را فتح کردند تا پس از پنچری چرخ تراکتورسازان تبریزی به‌مصاف پرسپولیس تهران بروند. شاهینی‌های جنوبی با پرواز پیروزمندانه در این دیدار در فینال به قو‌های سپید شمالی رسیدند؛ دیداری که با برتری شاهین به پایان رسید تا آن‌ها به‌عنوان نماینده کشورمان به‌سوی آسیا پرواز کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->